Het is vr 18 mei 2012, 05:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Condens problemen caravanaanbouw met metalen golfplaten dak
BerichtGeplaatst: di 01 maart 2011, 12:26 

Ik heb een stacaravan met aanbouw. Deze aanbouw heeft een metalen hellend golfplatendak. (kleine golf).
Deze platen liggen op ribben 4x7. Tussen deze ribben heb ik steenwolplaten geplaatst. De golf openingen aan de lage kant heb ik afgedicht met purschuim. Het hoge deel is waterdicht afgekit met shell kit. Daaronder als plafond kunststof schroten. Door de helling van het dak heb ik nu in de winterperiode stevig vochtproblemen op de wanden aan de lage kant van het hellend dak. De kunsstof profielen aan het lage deel waar de kopse kanten van de kunsstofschroten in vallen zijn ook nat (staat water in). De wanden hebben aan de buitenkant rabatdelen, naar binnen toe geisoleerd met steenwollen platen en daar overheen (voorheen) mooie schroten van mdf geschikt voor vochtige ruimtes.
Hoe ga ik dit probleem aanpakken zonder de hele aanbouw te moeten slopen? Het schroten plafond is eenvoudig weg te halen en opnieuw te gebruiken. De binnenwand is ook wel weg te halen, want die moet toch worden vernieuwd.
Heeft het nut alle isolatie onder de golfplaten weg te halen en de pur afdichting te verwijderen, of moet ik het anders aanpakken. De pur afdichting laten zitten en dampfolie tussen de kunsstof plafondschroten en isolatie aanbrengen? Wat is wijsheid?

Jan Lebbink

Profiel  

Berichttitel: Re: Condens problemen caravanaanbouw met metalen golfplaten dak
BerichtGeplaatst: vr 11 maart 2011, 00:45 

Is er dan niemand die mij hierin kan adviseren? :(

Jan Lebbink

Profiel  

Berichttitel: Re: Condens problemen caravanaanbouw met metalen golfplaten dak
BerichtGeplaatst: di 22 maart 2011, 09:26 

Wat is verstandig?

Heeft het nut alle isolatie onder de golfplaten weg te halen en de pur afdichting te verwijderen, of moet ik het anders aanpakken en alles afdichten en dampfolie tussen de kunsstof plafondschroten en isolatie aanbrengen? Wat is wijsheid?

Jan Lebbink

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]