Het is ma 06 sep 2010, 02:59

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: 3D Artist impression maken van mijn toekomstig huis
BerichtGeplaatst: di 20 apr 2010, 14:08 

Hallo allemaal!
Ik heb een vraag over tekenwerk. Of liever gezecht, het omzetten van bouwtekeningen naar 3d artist impression.
We gaan dus binnenkort een huis bouwen maar ik zou eerst willen zien hoe het huis in de toekomst gaat eruitzien.
Ik zag hier en daar (bijvoorbeeld in een brochure van de vastgoedmakelaar) mooie fotorealistische artist impressions van toekomstige huizen gemaakt met behulp van computerprogramma's. Als je goed oplet, zie toch wel dat het een 3d impression is maar toch lijkt het behoorlijk op een echte foto. Ik hoop dat jullie weten wat ik bedoel.
En ik zag ook 3d animaties met lopende mensen etc. Nou, ik denk dat dat animatie verhaal voor mij te veel is, dus dat laten we zitten. Mijn vraag is: weet iemand hoe je zo een artist impression plaatje kan maken in 3d? Een kennis van mij tekent jaren lang met AutoCad maar ik ben niet onder indruk van de beelden die hij maakt. Dat is te technisch en niet overzichtelijk als presentatieplaatje.
Is dat uberhaupt mogelijk om zelf te doen of is het te ingewikkeld?

Profiel  

Berichttitel: Re: 3D Artist impression maken van mijn toekomstig huis
BerichtGeplaatst: wo 21 apr 2010, 16:46 

Architectenbureau's werken met tekenprogramma's waarbij eenvoudig 3D versies en artists imperessions gemaakt kunnen worden.
De fotokwaliteit is bij mijn weten niet haalbaar zonder te kunnen beschikken over professionele software.

Profiel  

Berichttitel: Re: 3D Artist impression maken van mijn toekomstig huis
BerichtGeplaatst: di 27 apr 2010, 20:38 

Beste consument,

een artist impression maken is niet iets wat je even doet of even leert.
Zelf ben ik in 2000 hiermee begonnen als hobby (tijdens mijn studie architectuur).
Ik doe dit nu dus reeds 10 jaar en nog steeds leer ik bij.
Verder is ook professionele software benodigd om professionle resultaten te bereiken.
Indien u graag zo'n impressie van uw huis wilt hebben adviseer ik u om dit te laten doen door iemand die hier goed in is.
Op mijn website http://www.spanjers-architect.com kunt u een heleboel voorbeelden vinden van door mij gemaakte ontwerpen en artist impressions. Mocht u interesse hebben dan kunt u uiteraard een keer geheel vrijblijvend contact met mij opnemen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]